Igra Linear

Linear je igra namijenjena djeci od 4-10 godina.

Linear je igra namijenjena djeci od 4-10 godina. Ona se sastoji od 3 različite drvene daščice (ravnala) na kojima se nalaze perforirane forme koje služe za ocrtavanje podloge (papir, tkanina i sl.), olovkom, bojicom ili nekim drugim pisalom. Igra ravnalima Linear nudi osmišljavanje raznih scenografija (prizora) kombiniranjem formi ponuđenih na drvenim elementima pa tako možete graditi gradove, parkove, šume, vrijeme, likove i slično. Jedina je granica vaša vlastita kreativnost!


Autorica je svojim konceptom Lineara željela artikulirati vlastite stavove o ekologiji, potrošnji, održivosti, edukaciji i društvenom aspektu. Nerijetko imamo priliku vidjeti igračke za djecu koje su vrlo ograničene kako vizualnim sadržajem tako i samom interpretacijom tog sadržaja tijekom igre. To su igračke koje svojim karakterom i uputama nude gotove načine igre. Igračke koje se danas nalaze na tržištu lišene su kreativnosti i uglavnom sadrže upute koje striktno određuju način i pravila igre. Napravljene su najčešće od umjetnih materijala kako bi proizvodnja i reciklaža bila jednostavnija i jeftinija. Također, veliki problem na tržištu dječjih igara predstavlja i tehnologija koja kroz trendove nastoji nametnuti učenje i igru u imaginarnom virtualnom prostoru koji se nalazi na ekranima računala, tableta, mobitela. Takav način igre ima i nekih pozitivnih značajki u sferi edukacije, ali s druge strane bilježi negativne aspekte nekih od ključnih faktora za pravilan razvoj djeteta. Djeca gube doticaj s prirodom, smanjuje se taktilan podražaj koji je prijeko potreban u ranijoj dobi za pravilan razvoj psihofizičkih sposobnosti, potiče boravak u zatvorenim prostorima, a time i zanemaruje važnost bavljenja fizičkim aktivnostima, te svakako potiče anti-socijalizaciju. Koncept se prvenstveno bavi osmišljavanjem i izradom igračke koja će potaknuti dijete na kreativno izražavanje, a pritom imati i edukativan moment. Projekt potiče koncept recikliranja i trajnosti, kao i upotrebljavanja materijala iz prirode poput drva, kako bi uspješno konkurirao rijekama nekreativnih proizvoda od umjetnih materijala na tržištu, kao i tehnološkim trendovima. Projekt pokušava vratiti stare kvalitete i vrijednosti koje su kroz vrijeme i trendove nažalost zaboravljene.


Svojim konceptom nastojala sam artikulirati svoje stavove o ekologiji, potrošnji, održivosti, edukaciji i društvenom aspektu. Nerijetko imamo priliku vidjeti igračke za djecu koje su vrlo ograničene kako vizualnim sadržajem tako i samom interpretacijom tog sadržaja tijekom igre. To su igračke koje svojim karakterom i uputama nude gotove načine igre. Igračke koje se danas nalaze na tržištu lišene su kreativnosti i uglavnom sadrže upute koje striktno određuju način i pravila igre. Napravljene su najčešće od umjetnih materijala kako bi proizvodnja i reciklaža bila jednostavnija i jeftinija. Također, veliki problem na tržištu dječjih igara predstavlja i tehnologija koja kroz trendove nastoji nametnuti učenje i igru u imaginarnom virtualnom prostoru koji se nalazi na ekranima računala, tableta, mobitela. Takav način igre ima i nekih pozitivnih značajki u sferi edukacije, ali s druge strane bilježi negativne aspekte nekih od ključnih faktora za pravilan razvoj djeteta. Djeca gube doticaj s prirodom, smanjuje se taktilan podražaj koji je prijeko potreban u ranijoj dobi za pravilan razvoj psihofizičkih sposobnosti, potiče boravak u zatvorenim prostorima, a time i zanemaruje važnost bavljenja fizičkim aktivnostima, te svakako potiče anti-socijalizaciju. Koncept se prvenstveno bavi osmišljavanjem i izradom igračke koja će potaknuti dijete na kreativno izražavanje, a pritom imati i edukativan moment. Projekt potiče koncept recikliranja i trajnosti, kao i upotrebljavanja materijala iz prirode poput drva, kako bi uspješno konkurirao rijekama nekreativnih proizvoda od umjetnih materijala na tržištu, kao i tehnološkim trendovima. Projekt pokušava vratiti stare kvalitete i vrijednosti koje su kroz vrijeme i trendove nažalost zaboravljene.

Materijal koji se koristi u izradi modela jest šperploča (prirodno drvo) koja svojom formom i teksturom posjeduje i taktilnu kvalitetu. Proizvodni proces je jednostavn i ekonomičan s obzirom da sadrži svega tri, ne tako velika elementa, pa cjelokupan projekt zaokružuje priču u smislu ekologije, potrošnje i održivosti.



Adriana Pavelić - magistra industrijskog dizajna

Bavi se raznim projektima u sferi grafičkog i produkt dizajna. Ljubav prema dizajniranju igračaka razvila je nakon sudjelovanja na „Bor s nama“ godišnjoj izložbi pod organizacijom Hrvatskog dziajnerskog društva gdje je dobila priznanje i prvu nagradu za rad koji je kasnije razvila u brend Story Teller Cube. Sa svojim brendom, sudjeluje u mnogim humanitarnim i ostalim kreativnim radionicama s djecom i mladima.